15 juli - zion een hele mooie plek! - Reisverslag uit Toquerville, Verenigde Staten van Fam. den Ende - WaarBenJij.nu 15 juli - zion een hele mooie plek! - Reisverslag uit Toquerville, Verenigde Staten van Fam. den Ende - WaarBenJij.nu

15 juli - zion een hele mooie plek!

Door: mariska

Blijf op de hoogte en volg Fam.

16 Juli 2013 | Verenigde Staten, Toquerville

Hi guys, ik schrijf dit veslag vanuit het o zo mooie zion (springdale) naast een kampvuur en niet ver van een prachtige rivier omgeven door prachtige hoge rotsen. Na t hoefijzer gooien ging t heel hard onweren en zijn we na t eten vroeg naar bed gegaan om uitgerust aan onze reisdag te beginnen. Na n snel ontbijt snel de camper gestart en de reis was meteen begonnen. We hebben op aanraden van onze Amerikaanse buren de route 89 genomen. We kwamen door indianen reservaten langs de north rim van de grand canyon. Prachtig en ijzingwekkend mooi. Wederom slecht uit te leggen maar dit moet je gezien hebben wanneer je hier bent. Onderweg een broodje gegeten bij de navajo brug, die over de colarado rivier loopt. Jeeves heeft hier iets moois kunnen vinden voor zijn mama, gekocht van echte indianen. De reis weer voortgezet en wij bleven maar roepen wat mooi, zo mooi!! De kinderen zaten in hun monopoly spel en waren druk bezig om New York te veroveren, veel belangrijker. Ik speelde mee maar jeeves en raph vonden dat ik te weinig aandacht had voor t spel. Let nou op mam, niet naar buiten kijken hahaha, de wereld op zijn kop. Ik had een heel leuk rv park gezien net voor zion. Dus dat ging het worden......eenmaal bij riverside aangekomen, bleek de rivier niet meer dan een modderstroom en lagen de plekken direct aan de weg en 2 tankstations...oeps! Dus dan maar doorrijden naar st. George daar stond immers een mooi koa park. Eerst een adembenemende rit door zion, echt nog nooit zoiets moois gezien en toen aangekomen in st. George. Tja wat een vreselijk park, grind vlakte en pisheet. De kinderen vonden t top want er was een zwembad.....uhhhh wij wilden zo snel mogelijk weer weg. Na een nachtje in de zoemende airco, snel terug naar zion en een rv park wat aan de ingang van zion ligt. En ja dat was ons paradijs op aarde. Aan een rivier en in een tel lagen de jongens erin en zijn er ook niet meer uitgekomen. Veel vetter dan een zwembad, pfff gelukkig. Dus na n rust dag gisteren vandaag gaan wandelen in zion, the narrows! Een wandeling door de rivier en dat was vet. Door een kloof van 300 meter hoog! Even nog een klein schrik moment voor jeeves en raph want er kwam een groot hert door de rivier op hun afgeremd. Gelukkig schrok t beest ook van hun haha! De eekhoorns beginnen inmiddels te wennen, raph struikelde er zelfs bijna over heen. Na deze tocht van vier uur, lekker weer even de rivier ingesprongen en een bbqtje gedaan. Nu lekker douchen en morgen op naar Californië. Tot later!

  • 16 Juli 2013 - 18:53

    Ruben Van Den Ende :

    Wat een mooi reisverslag weer! Ik kijk af en toe eens op google earth waar jullie zitten en de omgeving ziet er op de foto's al adembenemend uit, kan mij voorstellen dat daar nu rondlopen fantastisch moet zijn. Nu op naar Cali! Palmbomen en de Grote Oceaan!

  • 16 Juli 2013 - 20:24

    Renate:

    Wat een verhaal , mooi hoor! En wat gaaf een kado van echte Indianen, dat vind ik echt heel speciaal, goed gedaan Jeeves! Ik geloof dat jullie elkaar wel even moeten knijpen af en toe, wat wij hebben gezien (op foto's helaas) van Zion Park is echt prachtig. Hoop dat de jongens niet het monopoly spel hebben uitgespeeld :-) hahaha. Wij kijken weer uit naar het volgende verslag!

  • 16 Juli 2013 - 21:04

    Bas Een Chantal:

    Gelukkig mogen wij ook bijna op vakantie! Niet meer te houden na jullie verhalen! Klinkt top! Een echt avontuur!
    X

  • 17 Juli 2013 - 21:29

    Hanneke:

    Hier wegen de laatste loodjes van het schooljaar zwaar. Is daar waarschijnlijk moeilijk voor te stellen dat we ons hier bezig houden met musicals, teamuitjes, afscheid van collega's en kennismaking met nieuwe. Ik heb er genoeg van, ik wil ook een kampvuur en herten in de rivier. Zelfs de stelende eekhoorns zijn aanlokkelijk. Nog twee nachtjes slapen.

  • 19 Juli 2013 - 13:45

    Arend Jan Van Den Ende/opa:

    Het was even zoeken maar ik ben eruit hoe ik kan reageren op deze mooie reisverslagen...
    Sorry dat ik jullie gemist heb op schiphol, de trein had vertraging. Ik zal de dertigste juli een trein eerder pakken zodat ik jullie dan zeker niet mis.

    Bedankt voor alle mails en updates, erg leuk om te lezen. Geniet allemaal nog de komende anderhalve week van deze mooie reis.

    Ik mis jullie wel hoor! Ik denk veel aan jullie., verder gaat het wel goed met mij. Het weer in Hollandis momenteel heerlijk (25-30 graden). Fiets veel en ben al behoorlijk bruin. Ik zit nu samen met Ruben dit bericht te schrijven, kon wel wat hulp gebruiken. Met winti gaat het goed .

    Veel liefs en een dikke knuffel voor de kids. Doe voorzichtig op de weg daar en tot de 30ste.

    Pa/opa van den Ende
    Bye!!

  • 19 Juli 2013 - 15:27

    Mam Oma Anneke:

    Hoi schatten wat een prachtig verslag wat maken jullie ontzettend veel mee geweldig.
    Ben vandaag weer thuis een paar dagen in Haarlem geweest op de fiets het weer is eindelijk perfekt maar het was wel stil in huis ik mis jullie en de buurman ook was weer lachen en Claudia mist Benjamin vertelde ze fijn dat jullie zo genieten nog veel plezier dikke kus mam oma Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fam.

Wij zijn Jeroen, Mariska, Jeeves, Raphael en Benjamin

Actief sinds 27 Juni 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 4835

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 27 Augustus 2016

Indonesië 2016

05 Juli 2013 - 30 Juli 2013

Rondreis Amerika - NY en West Coast

Landen bezocht: