24 juli - lekker bijkomen in Santa Margarita - Reisverslag uit Santa Margarita, Verenigde Staten van Fam. den Ende - WaarBenJij.nu 24 juli - lekker bijkomen in Santa Margarita - Reisverslag uit Santa Margarita, Verenigde Staten van Fam. den Ende - WaarBenJij.nu

24 juli - lekker bijkomen in Santa Margarita

Door: mariska

Blijf op de hoogte en volg Fam.

25 Juli 2013 | Verenigde Staten, Santa Margarita

Hoi allemaal, allereerst harma gefeliciteerd! Eerst even een korte omschrijving van de omgeving omgeven door mooie heuvels en een lekkere temperatuur bij n kampvuur ( gaan we zo marshmallows in roosteren) schrijf ik denk ik ons enerlaatste verslag. Na een heerlijke nachtrust in ons hotel in San Fransisco bijtijds opgestaan voor ons ontbijt. Een waar avontuur want de ontbijtzaal was veel te klein voor de hoeveelheid gasten. Dus na een klein gevecht voor onze geroosterde broodjes en toebehoren, hebben we alles meegenomen naar de kamer. Er stonden tafels buiten maar
er stond een lekkere stevige frisse ochtend bries ( lees ijskoud), dus dan als hamsters maar alles mee naar de kamer. Na t onbijt een lekkere wandeling naar de boot naar alcatraz. Wat fijn dat we al kaarten hadden want t was tot half augustus uitverkocht! Een korte maar mooie tocht naar alcatraz, mooi om SF zo in de zeemist te zien liggen. Bij alcatraz kregen we n koptelefoon met t hele verhaal over alle ontsnappingspogingen in het Nederlands! Dat geeft wel aan hoeveel Nederlanders hier komen. De jongens vonden t erg spannend, ze hebben t er nu nog over. Na de mooie rondleiding terug naar de boot. En ja hoor daar waren ze weer julian en Björn, wat n toeval weer. Jongens helemaal blij. Na de boottocht een lekkere wandeling naar de golden gate bridge.dat bleek iets verder dan verwacht dus ik heb meerdere malen sorry gezegd tegen de jongens. Eenmaal bij de brug hadden we onze bus gemist, maar konden we even op adem komen en binnen kijken naar t ontstaan van de brug (héérlijk om binnen te zijn, want wat was t super fris, brrr). Daarna lekker de warme bus in terug naar Petaluma. En wat was t fijn om weer in de zon te zotten aan heerlijke wijn en heerlijk eten (deed erg eurpees aan, wat erg toch dat je dat opzoekt). Daarna naar de camping en de jongens weer gespeeld met hun vrienden. De volgende dag hadden we smekende jongens om naar dezelfde camping te gaan, maar dat hebben we afgewezen. T was leuk maar nu gewoon weer lekker onze eigen weg. Dus op naar highway 1. Wat is dat mooi, alleen sloeg de zeemist toe. Gestopt bij carmel een prachtig dorpje, maar veel te koud om er rond te lopen en toen naar een camping vlakbij carmel. De bomen hadden gezichten, de gameroom had schedels hangen en s nachts was t doodstil. De vrouw achter de receptie zei 3 woorden. S nachts schrok ik wakker, t was doodstil en elke horrorfilm is aan me voorbij getrokken. Gelukkig werd t snel ochtend haha, held! Dus verder naar t zuiden langs highway 1. T begon goed in de zon, bij bij de big sur lag alles in de mist, ook spannend, maar niet helemaal de bedoeling. Aan t eind van de rit wilde we nog even met onze voeten in het water, dus we namen een afslag. En daar waren ze, zeeolifanten, zeker wel 100. Wát spectaculair, wat een enorme beesten. Echt we hadden wel uren kunnen blijven kijken, jongens waren helemaal blij. Na alle mist, zijn we een klein stukje het binnenland ingegaan. En hier is t heet en hier gaan we lekker nog n paar dagen in de zon zitten. Een heerlijke camping. Kinderen gingen gisteren volleyballen en je wil t niet weten....julian en Björn!!!! We komen niet meer van ze af, echt heel leuk voor de jongens. Vandaag dagje zwembad en een vet waterbalonnen gevecht. Nu aan de marshmallows met julian en Björn. Lekker weer even genieten van alle verhalen van de jongens, heel leuk. Tot snel!

• 25 Juli 2013 - 11:12

Hanneke:

Wat een fantastische vakantie. Wat kan er veel in een kleine 4 weken. New York moet al weer een eeuw geleden lijken. Ben erg benieuwd naar de " live" verhalen.

• 25 Juli 2013 - 12:00

Ruben Van Den Ende:

Mooi om te lezen dat elke dag weer een nieuw avontuur met zich meebrengt. Ik kan mij voorstellen dat Alcatraz erg spannend voor de jongens moet zijn geweest en dan die zeeolifanten! Geweldig!

• 28 Juli 2013 - 14:13

Mam Oma Anneke:

Hoi schatten wat een belevenis allemaal heb je mijn sms ontvangen voor je verjaardag Jeroen fijn Mariska even te horen dat alles oke is wat een natuurverschil mist en koud en in het binnenland lekker warm wat leuk dat jullie die nederlandse jongens steeds weer tegen komen
    Ben gister even naar Haarlem geweest alles oke
    We hebben gister een flinke onweer en regenbui gehad het is nu wat rustiger niet zo warm.
    Ik wens jullie nog hele fijne spannende dagen en een goede terugreis naar huis dan zie ik jullie dinsdag op Schiphol heerlijk. Dikke kus