20 juli - san francisco, mooi en fris - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Fam. den Ende - WaarBenJij.nu 20 juli - san francisco, mooi en fris - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Fam. den Ende - WaarBenJij.nu

20 juli - san francisco, mooi en fris

Door: mariska

Blijf op de hoogte en volg Fam.

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Wat n goede berichten over t lekkere vakantie weer in nederland, goed om te horen dat de zon t gewonnen heeft. Wij zijn nog lekker aan t genieten van onze reis. Nu ik dit schrijf zitten we in n hotel in t centrum van san Francisco, met de golden gate bridge in de buurt, nou ja dat gevoel hebben we want we lopen hier consequent de verkeerde kant op. Dat is best pittig met de hele steile straten hier. Jeeves en raph vroegen zich af hoe je hier kan spelen op straat voetballen lukt niet want dan ligt je bal snel beneden en als je je voordeur opendoet zou je zo om kunnen vallen. Tja lastig maar t is echt een leuke stad. We zijn al bij pier 39, de zeeleeuwen :) en Chinatown waar we op de bovenste verdieping lekker gegeten hebben met prachtig uitzicht over san Francisco, wat langzaam weer in de mist werd geheuld.....mooi om te zien maar o wat is t dan ineens koud brrr, 13 graden! Dus snel met de taxi terug naar het hotel. Een race taxi, die scheurt over hele steile straten, een ervaring op zich.heerlijk :)
Maar goed nog even een kleine recap na 15 juli. Na t vertrek vanuit zion (heel jammer), zijn we naar visalia gegaan. Wat in de buurt van sequoia ligt. Daar aangekomen, lekker t zwembad ingesprongen en daar klonken de fameuze woorden " hey jullie weer hier?" Dat waren Nederlandse jongens waar onze jongens al eerder mee hadden gespeeld bij de grand canyon. Wat n toeval, dus je raadt t al t werd nog lang gezellig voor de jongens :). De volgende dag naar de reuze bomen, je weet meteen hoe n smurf zich voelt. Ongelooflijk groot. We dachten zelf wel even door t park heen te scheuren en vervolgens door te steken richting S F. Maar dat was even andere koek, zoveel haarspeldbochten met n camper, het werd dus bijna n dagtrip om de sherman boom te zien. En ik kan je vertellen, die is onwerkelijk groot, een doorsnee van 11 meter. Dus na de nodige foto's op de terugweg naar boven en ja hoor, daar waren ze weer de Nederlandse vrienden haha. Kinderen weer helemaal blij, maar we moesten door. Na al de grote reuzen richting San francisco. Na heel wat woestijn, hobbelende wegen, een los getrilde tafel, een tussen stop gemaakt in los banos. Geen reet te beleven, maar de kinderen hadden n game room ontdekt, helemaal geweldig. De volgende dag echt naar de stad.We hadden onze zinnen gezet op tradewinds rv park bij san francisco. onze chauffeur Jeroen werd helemaal blij van t onstuimige verkeer. Ik zag ons geplet worden door alle vrachtwagens en was de wegwerkers aan t vervloeken. Wat n #$%%%@# wegen, dus snel maar n boekje gaan lezen om alles om me heen te negeren. En t werkte, we waren redelijk snel bij t park alleen was t helemaal niets. Het lag bijna op de snelweg, dus dan toch maar doorrijden naar n leuke caming ten noorden van san Francisco, bij petaluma. Helemaal geweldig, we hebben s avonds met de jongens verschrikkelijke ikke gekeken in de buitenlucht bij t zwembad. Een top ervaring ( wel koud wat t koelt hier heel erg af vanwege de zee mist). De volgende dag naar t stadje petaluma, leuk dorpje met veel terasjes, yess! Daarna nog ff geshopt en terug om te eten op de camping en ja hoor.....daar waren ze weer, de Nederlandse vrienden. Begint nu n beetje eng te worden haha. Dus na n korte karaoke, snel naar bed om vandaag de bus naar San fransisco te nemen, over de brug, zo mooi half in de mist. De camper nu gestald op de camping, dus morgen pas weer terug maar niet voordat we op alcatraz zijn geweest. En wie gaan er morgen ook naar alcatraz....jawel Bjorn en julian, dussss wie weet....nou genieten jullie van t weer, gaan wij ook doen (al is t wat fris). Tot snel weer.

• 21 Juli 2013 - 09:40

Linda:

Hi lieffies! Wat maken jullie toch een hoop mee, leuk om te lezen! En ook super dat de jongens zich zo vermaken! Liefs Lin

• 21 Juli 2013 - 14:11

Christine:

Lieve allemaal, wat goed om te lezen dat jullie zo genieten!! Klinkt allemaal heel gaaf en mooi!!! Ben heel benieuwd naar alle foto's... Maar de verhalen hebben we alvast :-)
    Hier is het inderdaad ook prachtig weer!! Dus dat is veel strand tussen het werken door...

Geniet van alles wat jullie nog gaan doen!!!

Kus Christine

• 22 Juli 2013 - 14:14

Harma:

Jeetje wat doen jullie een indrukken op.En wat is het leuk dat jullie mij hier ook zo van op de hoogte houden.Ik kijk steeds uit naar jullie volgende er varingen.Heeft Raphael ook al veel foto`s gemaakt?
    Gaat het goed mat de mannen?Liefs,Harma.

• 24 Juli 2013 - 14:13

Mam Oma Anneke:

Hoi schatten wat een reis het is niet te bevatten wat jullie allemaal meemaken dat is een herinnering voor jullie verdere leven geweldig het is nu wat koeler hier maar gister erg heet ik ga aan het eind van de week nog even naar Haarlem en dan komen jullie bijna weer terug dat zal wel even raar zijn en vrijdag is Jeroen jarig ook dat zal een onvergetelijke verjaardag zijn dat je dat in Amerika mag vieren dat had je toch nooit kunnen dromen schatten nog heel veel plezier dikke kus mam oma Annekel